annemiekinspanje.reismee.nl

Stieren, tripjes en studie

Hola a todos,

Het is wel weer tijd voor een nieuwe blog lijkt me zo. De laatste dateert alweer meer dan 3 weken geleden, dus het is wel even graven in mijn geheugen wat ik allemaal gedaan heb. De tijd gaat zo snel voorbij!

Los van af en toe nog even naar het strand heb ik heb in de afgelopen weken verschillende uitstapjes gemaakt naar festivals en dorpen hier in de buurt. Half september zijn we naar Vila-real gegaan waar een week lang een groot fiesta aan de gang was met tapas, paella en stierenrennen. Vroeg op de avond houden ze daar stierenrennen met paarden en mensen uit het hele dorp die meerennen met de hele groep. Maar later 's avonds hielden waren er toros embolados. Daarbij worden er fakkels aan de horens van de stier vastgemaakt en deze worden dan in de brand gestoken. Vervolgens wordt de stier opgejut door vuurwerk. Daarna rent hij door de straten van Vila-real die wel goed afgezet zijn met hekken, maar waar wel de mensen (jong en oud) nog met hem meelopen en zo dicht mogelijk bij hem proberen te komen. Aan het einde als de stier uitgeput is (na een uur ongeveer) wordt hij meegenomen en wordt dit nog tweemaal herhaald met andere stieren.

Doordeweek en in het weekend hebben we met de Eurocampus groep het uitgaansleven en alle terrasjes in Castellón natuurlijk ook al ontdekt. De universiteit (UJI) is hier nog pas zo'n twee weken geleden opgang gekomen, maar 's avonds zitten de terrasjes en pleintjes nog gezellig vol en de universiteit is overdag ook tot leven gekomen.

Twee weekenden geleden ben ik meegegaan met een dagtripje naar Montanejos en Rubielos de Mora, georganiseerd van uit het international office. Met een bus vol internationale studenten slingerden we door de bergen naar thermale (maar koude) bronnen bij Montanejos en een historisch stadje Rubielos de Mora. In dit stadje werden we na een half uur rondleiding ondergelopen door de buurtbewoners die aan dansen waren en met een muziekband door de stad liepen. Het was voor hun de laastste dag van hun dorpsfestival. Ook hier werden we mee geloodst naar de stierenarena waar een soort van stierenvechten werd gehouden. Voor de details zie de foto's.

De colleges zijn in volle gang en ze houden met zeker goed bezig. De eerste groepsopdracht is al ingeleverd. Ook volg ik nu al twee weken elke dag een cursus Spaans om me ook in de supermarkt en op de universiteit een beetje te kunnen redden. Nog één weekje en dan is die eerste drukte (en de Spaanse cursus) een beetje voorbij. Maar een tripje naar Barcelona staat ook al in de planning voor over twee weken!

Voor de rest verwijs ik jullie naar de foto's en video's!

Liefs Annemiek

Yvonne

Klinkt goed Annemiek!
Heerlijk ook dat avondleven op het terras en de pleintjes.
Gelukkig kunnen wij deze dagen ook eventjes van de zon genieten:)
Geniet en succes met de colleges/ cursus ed.
Liefs, Yvon

Anne Marie

Hey Annemiek!

Wat leuk dat je je zo goed vermaakt in Espana, kan ook niet anders ;) Zo op de foto's + filmpjes te zien zit je in het echte Spanje: mooie stranden, schattige straatjes en stierenrennen. Hoe gaat het met je Spaans?

Have fun!!

liefs uit Hollanda!

Emma

Leuk om te lezen! Ik was al benieuwd;-) Ik ga nu nog even foto's kijken. Veel plezier en de groetjes aan de andere Utrechters! xx Emma

Sanne

Hey Annemiek,

Klinkt ideaal allemaal! Geniet er maar van!

xx Sanne

Liselotte

hey!
Super leuke foto's en klinkt goed allemaal!! (afgezien van het vuurwerk en de fakkels op de stieren:P) Geniet ze!
xxx

Tessa

Iieeh, ik durf de foto's niet te kijken want wil niks zien wat met stierenvechten te maken heeft (A)
Maar verder klinkt het allemaal errug goed. Kun je nog een beetje in je korte broek rondlopen daar of wordt het nu kouder? Nog muchos plezieros,
xx