annemiekinspanje.reismee.nl

La primera semana en España

Allereerst voor degenen die het nog niet hadden gehoord, ik ben goed aangekomen in het warme zonnige Spaanse plaatsje Castellón. Vorige week donderdag eerst 4 kilo wat ik in aan overgewicht had ingepakt op het vliegveld nog aan zuslief afgegeven. In Valencia kon ik me dus ook wat gemakkelijker manouvreren door de stad en de metro. Daar hebben Jolien en ik Tatyana in het hostel ontmoet en hebben we ons maar meteen op de paella gestort. Die komt oorspronkelijk uit Valencia en wordt hier eigenlijk als lunch gegeten.

Op vrijdag zijn we doorgereisd naar ons appartement in Castellón waar we door mijn Spaanse mentor meisje Marta opgevangen werden op het station. Met de koffers op schoot vlogen we over de vele rotondes naar ons appartement. Daar stond huisbaas Jordi al op ons te wachten. Het appartement ziet er schoon uit en de banken zijn erg comfortabel. Het blijft nog steeds wel even wennen aan het Spaanse ritme. Dat is helemaal aangepast op het warme klimaat. Het tempo ligt gewoon een stukje lager dan in Nederland. Verder ruikt ons flatgebouw naar knoflook en de reggeaton en de salsa klinkt uit auto's en bij de buren uit de speakers. Veel winkels en kantoren zijn dicht tussen 2 en 5, omdat mensen dan uitgebreid eten en slapen.

Na een paar dagen strand (twintig minuten met de bus, half uurtje fietsen) zouden we afgelopen maandag naar de grote mall gaan aan de andere kant van de stad. Marta zou ons om 10u ophalen met de auto. Echter om 9u zat ik opgesloten in het toilet. Tatyana en Jolien hebben in hun allerbest nog niet bestaande Spaans de brandweer weten te bellen (die aan de telefoon gelukkig Engels spraken). Na een half uur kwamen er vier bewapende politiemannen die mij op heldhaftige wijze na een half uur wisten te bevrijden uit het toilet die inmiddels in een sauna was veranderd (er kon geen raampje open) door middel van een paperclip. De reactie van de huisbaas was dat elke Spanjaard toch wist dat zulke sloten altijd door een paperclip of een haarclipje losgemaakt konden worden. Ok, prima, maar de Catalaanse politiemannen blijkbaar niet.

De mall hebben we daarna gelukkig wel gewoon kunnen bereiken.

Afgelopen donderdag begon het Eurocampus programma dan echt. Gelukkig nog wel lekker rustig met een rondleiding over de campus en een korte city tour. Ook kwam er een lokale gastdocente ons wat vertellen over de stad en wat er in de omgeving te doen is.

Het weekend bestond weer voornamelijk uit strand en zee met mijn groene luchtbed. Vandaag hadden we dan echt de eerste dag van de Eurocampus die bestond uit een interculturele workshop, waarbij we begroetingen uit verschillende landen op elkaar moesten testen en een aantal andere opdrachten om elkaar wat beter te leren kennen. In totaal zijn we met 15 studenten, waarvan er 5 uit Utrecht komen, 5 uit Duitsland, 2 uit Zwitserland, 2 uit Estland en 1 uit Finland.

Ik heb trouwens ook een postvakje beneden in de flat, het adres hiervan is:

Calle Oviedo n°2, Piso 4°B

12004 Castellón de la Plana

España

Liefs Annemiek

Reacties

Reacties

Marianne

Hola Annemiek,
Het ziet er erg goed uit daar, zowel in als buitenshuis. En het strand: erg weinig toeristen in deze tijd begrijp ik. heel anders dan de plaatjes in de reisgidsen van de costas, maar wel zo plezierig.
Op de foto zag ik al 2 laptops opgesteld; betekent dat dat jullie nu zelf internet hebben?
Veel succes en plezier!
groetjes, mams

Renny

Aaaah Reggeaton, heerlijk! In januari dans jij bruin en wel en zeer relaxed de sterren van de hemel! Goed oefenen hoor!

Froukje

Klinkt superchill daar aan de Spaanse costa! Heb je ook je Pinkpop uitrol kleedje met alle bands meegenomen om op het strand te liggen?:p En ik ben jaloers op de paella, dat is zoo lekker!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!